Известие

Collapse
No announcement yet.

Потвърждение за оборотите на 156 - TPS

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Потвърждение за оборотите на 156 - TPS

    И така, приятели, след една година обикаляне по сервизите, където всички ми обясняваха, че колата си е перфектна, прочетох темата пусната от 156 за това, че са му сменили TPS сензора, наричан още потенциометър на дроселовата клапа, и колата му се оправила. Веднага реших, че и при мен проблемът е от това по две причини - почистването на дросела подобряваше леко положението, но временно и - ако "припомпиш" десетина пъти педала на газта преди да запалиш, т.е. раздвижиш дросела, а по този начин и механичната част на TPS сензора, проблемът чувствително се повлиява. Карах относително безпроблемно цяла година по този начин - нито гаснеше, нито менеше чувствително оборотите. Но тази година проблемът постепенно се задълбочи и спря да се влияе от чистенето или от "припомпвнето". Дефакто, механиката на TPS-а логично се износва постепенно. Затова като прочетох за опита на 156, реших, че ще го сменя. Нямах избор, защото на нито една диагностика нищо не откриваха.
    И почна трудното. Действително няма никъде TPS сензори за 156 2.0 - внимавайте - различни са за различните обеми. В Ауто Италия - нямат, в Динекспрес са имали преди два-три месеца, но в момента нямат и не знаят кога ще имат - последно са ги продавали за 230 лв., но не гарантират, че ако получат тепърва пак, ще струват толкова. С две думи - шашнаха ме! Можели да поръчат от Италия, но ще трябвало да чакам незнам там колко време, и цената щяла да е над 500 лв.
    Случайно се обадих в магазин Спектроматик в Пловдив и там ми казаха, че имат и че струва 90 лв. Отидох със скоростта на светлината, че и по-бързо - оказа се наполовина партенка. Наполовина, защото действително имаха TPS за Алфа 156, но само за 1.6 TS. За 2.0 нямаха, но по номера се ориентираха, че частта оригинално е на БОШ. Новият сервиз на БОШ в Пловдив е точно срещу въпросния магазин. Първоначално отрекоха в БОШ да правят TPS-и за Алфа 156, но аз все пак ги принудих да видят номера на моя и се оказа не само че е именно на БОШ, но и че го имат в наличност.
    ЦЕНАТА Е 352.00 лв. Гаранцията им е 1 год. от датата на монтажа. Всъщност, при 156, 2.0 ставало въпрос за TPS сензор и моторче за тихи обороти или както там му е научното название, в общ блок. При 1.6 не е така, защото това, което ми показаха в Спектроматик беше съвсем мъничко в сравнение с моето. След монтажа, колата вдигна 2000 оборота стабилни, но след като я закачиха на компютъра и й пуснаха настройките, оборотомерът закова на 800 оборота и в момента не се влияе дори при включването и изключването на климатроника. На диагностиката отново не излезе нищо. Но колата сега се държи добре. От БОШ също така ми казаха, че са започнали да зареждат точно този вариант на TPS, защото са имали същия проблем и с няколко Фиата, които не се повлияли от нищо освен от смяната на тази част. Така че според мен имаме сериозен прогрес с диагностиката на проблема с оборотите на 156. Разбира се възможно е други повреди, като например ламбда сонда и т.н. да водят до аналогично поведение на колата, но този проблем, поне според мен, е по-скоро инцидентен, отколкото хроничен. Докато TPS-а при 156 май е хроничен. Между другото в БОШ ме увериха, че зареждат редовно тази част, така че ако някой е много на зор...
    Wherever You Go, Leave Behind Your Mark!

  • #2
    Абе тия от Бош като я зареждат редовно , в централата не може ли да я направят така че да не се чупи и ебава така - и после пак италянките виновни. Ебати търгашите
    2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
    CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

    Comment


    • #3
      Нали знаеш че у Бг най- важното е да ти вземат парите, че ако може и сърцето даже, а колко по- често им даваш по 350лв. толко по- добре за тях.
      156 V6 turbo

      Comment


      • #4
        тъи като познавам работата на въпросния сервиз мисля че колегата е попаднал на възможно наи доброто място и както сам се е убедил за колата са се погрижили както трябва дори имам познат в софия с опел които така беше обходил 90% от диагностиците у софия и колата така или иначе имаше проблеми! след един телефонен разговор уредихме час закара си колата и след два дни (тъи като проблема беше сериозен и се чака доставка на един датчик ) му се обадиха и сега колата вече повече от година няма абсолютно никакви проблеми

        Comment


        • #5
          Само да питам тва Милчо ли е щото едно време Милчо държеше боша в Пловдив и аз винаги съм бил супер доволен от него

          Относно проблема с оборотите на новите ТС-и аз си поиграх с един такъв и според мен го докарах до доста добро диридже Ма да каже Насо как са му оборотите в последно време
          0888 232 484 - Бобо Extreme Service
          sigpic
          Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
          Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

          Comment


          • #6
            за сервиза и за TPS-а

            Надявам се колегите, които са ползвали този сервиз да са прави в добрите си преценки за работата им. Аз ползвах услугите им за първи път и може да се каже, че съм доволен.
            Но думата ми е за самия TPS сензор. Аз разглобих стария и подробно го разгледах. Да ви кажа, колеги, доста неприятно съм изненадан. Макар и един от най-скъпите, монтираният в нашите коли сензор изглежда доста афифен. Не мога да кажа конкретно защо мисля така, но като го погледнеш в механичната му част, като опипаш пластмасата, като разгледаш концепцията му, оставаш с впечатлението, че е направен перфектно да работи с перфектни останали системи по колата. Проблемът при една седемгодишна кола, като моята, е че повечето системи отдавна не работят перфектно. А този сензор трябва да се справя с колебанията в работата на един поизносен мотор, който много често се колебае в равномерността на работата си. Сензорът трябва да регулира главно работата на дроселовата клапа. Тя също е поизносена. Зацапва се по-бързо отколкото при един чисто нов мотор например, разцентрова се и изобщо й е нужна сериозна намеса отстрана на TPS-а. Точно това според мен той не може да прави ако колебанията са сериозни. Например, натрупването на картерни газове по ръба на самата клапа, води до лекото й заклинване при пълното й затваряне. TPS-а има слаба механика и не е в състояние да предотврати с лекота и бързо заклинването. Това забавяне води до драстичното падане за десети от секундата на оборотите при внезапно изключване от скорост и пускане по инерция. В следващия момент сензора отваря леко клапата и оборотите, с леко колебание, се стабилизират. И ако това може да се предотврати с редовно почистване на дросела, то с времето и с износването на двигателя, което е свързано с повече отлагания по клапата, тя постепенно се амортизира и това води до споменатото заклинване и без да е много зацапана. За да се предотврати заклинването в този случай, трябва леко да се затегне болта, който регулира позицията на клапата в покой, т.е. да не я изпуска да се затваря напълно и да се заклини в стените. Това обаче пък води до работа на мотора при по-високи обороти в покой и до колебания на оборотите. Лошото при всичко това е, че това системно напрежение, което трябва да указва TPS-а и моторчето върху клапата при заклинването й, води до разцентроване на механиката и оттам до съкращаване на живота на самия сензор. Той, като си отиде, дори на място, не е в състояние да регулира работата на дросела - оборотите играят непрекъснато, колата затриса в опита си да загасне, понеже клапата се затваря прекалено и се отваря внезапно и т.н. С други думи, на чисто нова кола, годността на този сензор е не повече от пет-шест години. Нов сензор, монтиран на стар мотор и клапа - според мен не повече от две години.
            Т.е. очаквам проблемът да се появи отново при мен след не повече от два сезона.
            Дано да греша... но както казах, разглобих го и го огледах, оглеждал съм в подробности и цялата дроселова клапа и прилежащите й там системи - не мисля че греша. Просто тоя сензор не става... конструктивно не е добър.
            Wherever You Go, Leave Behind Your Mark!

            Comment


            • #7
              Колега, modena360,
              Напълно съм съгласен с теб При моята забелязвам същите симптоми и най-вероятно със смяната на въпросния ТПС нещата ще се оправят Това предполагам важи и за колата на slav40
              '05 166 V6
              '98 156 2.0 TS ex ...

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Bobo
                Само да питам тва Милчо ли е щото едно време Милчо държеше боша в Пловдив и аз винаги съм бил супер доволен от него

                Относно проблема с оборотите на новите ТС-и аз си поиграх с един такъв и според мен го докарах до доста добро диридже Ма да каже Насо как са му оборотите в последно време
                да точно милчо визирам мои колега се познава лично с диагностика на милчо а тои е доста кадърен тип

                Comment


                • #9
                  Добре всичко написано ясно аз имам въпрос обаче - кое на тпс-а и моторчето беше прецакано при теб ?
                  0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                  sigpic
                  Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                  Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от 75 2.0 turbo
                    Първоначално публикувано от Bobo
                    Само да питам тва Милчо ли е щото едно време Милчо държеше боша в Пловдив и аз винаги съм бил супер доволен от него

                    Относно проблема с оборотите на новите ТС-и аз си поиграх с един такъв и според мен го докарах до доста добро диридже Ма да каже Насо как са му оборотите в последно време
                    да точно милчо визирам мои колега се познава лично с диагностика на милчо а тои е доста кадърен тип
                    Подкрепям на 1000% до ден днешен по-добър не съм срещал Преди 10 години той беше единственния който успя да диагностицира и вкара в час мойта Алфа 90 2500 Америка евала му правим щото всички други гледаха като бушмен мобилен телефон
                    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                    sigpic
                    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                    Comment


                    • #11
                      Е... сега... Труден въпрос ми задаваш. Като го разглобих, го видях в съвсем нормално състояние. Имаше износване и зацапване на керамичната плочка. Предполагам, че на по-нови сензори, ще има подобрение само ако я зачистиш, но при мене имаше и очевидно нарушаване на самия й слой... Но да ти кажа не беше съществено, но явно е важно, за да коват на 880 оборота в покой, да е перфектно покритието... или нещо такова. Щото преди, на светофара като спра, ставаше голямо шоу - 200-300 оборота, рязко 1200-1500, пак се сринат до 200 (затриса, сякаш ще гасне), пак фръкнат на 1200, успокоят се за секунда на хиляда, хиляда и сто, и после пак. А сутрин, като я запаля - да не ти говоря. Ако преди това не разцъкам с педала на газта, преди да я запаля, изобщо не можеха да се стабилизират. Та така. Сега с новия сензор, нямам проблем. Ще видим за колко време обаче...
                      Wherever You Go, Leave Behind Your Mark!

                      Comment


                      • #12
                        Ама все пак, твоята кола е друга... не съм все пак специалист, не знам. Сигурно и твоят TPS и моторче са друг вид. Може да са по-надеждни. Въпреки че, съм засичал 145, която правеше същите номера на един пич... звучеше ми точно като при мен. А после засякох и едно Audi А4 - същата работа. Не се знае знае ли се, а и да се знае, не е сигурно
                        Wherever You Go, Leave Behind Your Mark!

                        Comment


                        • #13
                          Абе

                          колеги някой да има идея за подобен проблем и решението му на 155?
                          Играят оборотите и няма мощност в ниските обороти. Като се развърти няма проблем обаче. Там отгоре над колекторите е автоматичния смукач и ми казаха, че може да е от него. Можело да бъде замърсен, можело и моторчето за празния ход и т.н.

                          Comment


                          • #14
                            Ох, това с оборотите май е хронично, но с невървенето не моа да разбера. Вие с по-старите Алфи имате уред за измерване на налягането на маслото - там всичко в ред ли е. Да не карате с неподходящо масло?! Не знам.
                            Wherever You Go, Leave Behind Your Mark!

                            Comment


                            • #15
                              А дали имаш парт номера на този TPS, че тука не го откриват ?
                              ex ALFA ROMEO 156 1.8 TS '98

                              Comment

                              Working...
                              X